zondag 16 september 2012

Kastje gerestyled/ Restyled a cupboard




Toen ik het kastje bij de kringloop vond was ik er meteen verliefd op. Zo schattig met al die laatjes. Hij was alleen een beetje zielig, want er zat een grote kras in het fineer bovenop en aan de achtekant was een deel van het pootje opgezet van vochtschade. Na een grondige schuurbeurt en het vervangen van het uitgezette pootje, kon de pret beginnen. Lekker in de grondverf en daarna twee keer afgelakt. Vervolgens lekker schuren om hem oud te maken. Toen ik de greepjes erop wilde zetten, vond ik dat er iets miste, dus heb ik er maar weer iets leuks op gesjabloneerd. Heel subtiel met zilver. De laatjes hebben een losse bekleding van stof. Ik ben het kastje al weer kwijt, want mijn vriendin Connie heeft het gekocht om haar juwelen in te bewaren. Vandaar de tekst bovenop: Diamonds are a girls best friend.

When I found this tiny cupboard at the thriftstore I fell in love. It is so adorable. It was a bit pathetic, because it was damaged on the top. At the bottom one leg was dameged by water. So after reparing this and sanding it, the fun started. I painted it white and then sanded it to make it look old. When I put the handles back it missed something. So I used a template and some silver paint. The inside of the drawers has some nice fabric. You can take it out to clean de drawers. My friend Connie bought it to store her jewelry. That's why I painted the text on top: Diamonds are a girls best friend.

2 opmerkingen:

  1. En ik ben er heel blij mee.En hij staat erg leuk in mijn slaapkamer. Job well done al zeg ik het zelf.

    I am so happy with this. Looks great in my bedroom. Job well done

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ziet er schattig uit. Leuk dat hij bij connie is, kun je hem nog eens zien :-)

    gr Heleen

    BeantwoordenVerwijderen